Ποιος είναι ο ρόλος ενός λογοθεραπευτή σε ένα ειδικό σχολείο.
- Αξιολογεί τις επικοινωνιακές και γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών και συντάσσει
εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης για κάθε μαθητή. - Συνεργάζεται με τη διεπιστημονική ομάδα του σχολείου (ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό,
εργοθεραπευτή, φυσιοθεραπευτή, Ε.Β.Π.) καθώς και με όλους τους εκπαιδευτικούς του
σχολείου για την υλοποίηση των στόχων παρέμβασης. - Καλλιεργεί πνεύμα συνεργασίας με τους γονείς των παιδιών με στόχο συντονισμένες
κινήσεις παρέμβασης. - Συντάσσει εκθέσεις με την στοχοθεσία και πρόοδο των μαθητών οι οποίες φυλάσσονται
στον ατομικό τους φάκελο. - Εκπαιδεύει τους μαθητές σε εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας (MAKATON, PECS) όποτε
κρίνεται απαραίτητο. - Ανάλογα με τους στόχους που έχει θέσει, εργάζεται εξατομικευμένα ή σε μικρο-ομάδες 2
μαθητών. - Καλλιεργεί και ενισχύει τις επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών σε κάθε
ευκαιρία (στα διαλείμματα, γιορτές, εξόδους, εκδρομές).
Η αίθουσα λογοθεραπείας του σχολείου μας είναι εξοπλισμένη με μια μεγάλα ποικιλία εξειδικευμένου υλικού και παιχνιδιών όπως
- παιχνίδια αισθητηριακού τύπου που διεγείρουν όλες τις αισθήσεις και την στοματική κοιλότητα
- παιχνίδια που προάγουν το λειτουργικό, το συνεργατικό, το συμβολικό και το προσποιητό παιχνίδι
- παιχνίδια που ενισχύουν την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία
- εκπαιδευτικά παιχνίδια
- επιτραπέζια,
- κάρτες και φωτογραφίες, για τη διδασκαλία εννοιών από διαφορετικές κατηγορίες, για τη διδασκαλία, αντίθετων εννοιών και ρημάτων, συναισθημάτων, σχημάτων, χρωμάτων κ.α.
- μινιατούρες ζώων, ανθρώπων, αντικειμένων (φρούτα, τρόφιμα, οχήματα, έπιπλα κ.λ.π.).
- Τέλος, εικόνες και φωτογραφίες που αναπαριστούν σχέσεις αιτίας – αποτελέσματος, ιστορίες διαδοχής, εικόνες και βιβλία για περιγραφή , αφήγηση, διήγηση και διάλογο, καθώς και πλήθος εργασιών σε έντυπη μορφή.