Λογοθεραπεία

Ποιος είναι ο ρόλος ενός λογοθεραπευτή σε ένα ειδικό σχολείο.

  1. Αξιολογεί τις επικοινωνιακές και γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών και συντάσσει
    εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης για κάθε μαθητή.
  2. Συνεργάζεται με τη διεπιστημονική ομάδα του σχολείου (ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό,
    εργοθεραπευτή, φυσιοθεραπευτή, Ε.Β.Π.) καθώς και με όλους τους εκπαιδευτικούς του
    σχολείου για την υλοποίηση των στόχων παρέμβασης.
  3. Καλλιεργεί πνεύμα συνεργασίας με τους γονείς των παιδιών με στόχο συντονισμένες
    κινήσεις παρέμβασης.
  4. Συντάσσει εκθέσεις με την στοχοθεσία και πρόοδο των μαθητών οι οποίες φυλάσσονται
    στον ατομικό τους φάκελο.
  5. Εκπαιδεύει τους μαθητές σε εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας (MAKATON, PECS) όποτε
    κρίνεται απαραίτητο.
  6. Ανάλογα με τους στόχους που έχει θέσει, εργάζεται εξατομικευμένα ή σε μικρο-ομάδες 2
    μαθητών.
  7. Καλλιεργεί και ενισχύει τις επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών σε κάθε
    ευκαιρία (στα διαλείμματα, γιορτές, εξόδους, εκδρομές).

Η αίθουσα λογοθεραπείας του σχολείου μας είναι εξοπλισμένη με μια μεγάλα ποικιλία εξειδικευμένου υλικού και παιχνιδιών όπως

  • παιχνίδια αισθητηριακού τύπου που διεγείρουν όλες τις αισθήσεις και την στοματική κοιλότητα
  • παιχνίδια που προάγουν το λειτουργικό, το συνεργατικό, το συμβολικό και το προσποιητό παιχνίδι
  • παιχνίδια που ενισχύουν την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία
  • εκπαιδευτικά παιχνίδια
  • επιτραπέζια,
  • κάρτες και φωτογραφίες, για τη διδασκαλία εννοιών από διαφορετικές κατηγορίες, για τη διδασκαλία, αντίθετων εννοιών και ρημάτων, συναισθημάτων, σχημάτων, χρωμάτων κ.α.
  • μινιατούρες ζώων, ανθρώπων, αντικειμένων (φρούτα, τρόφιμα, οχήματα, έπιπλα κ.λ.π.).
  • Τέλος, εικόνες και φωτογραφίες που αναπαριστούν σχέσεις αιτίας – αποτελέσματος, ιστορίες διαδοχής, εικόνες και βιβλία για περιγραφή , αφήγηση, διήγηση και διάλογο, καθώς και πλήθος εργασιών σε έντυπη μορφή.